Rezultaty projektu szkoleniowego dla trenerów w ramach programu LdV
Celem projektu była wymiana doświadczeń i zdobycie nowej wiedzy w zakresie wykorzystania technologii ICT w procesie kształcenia ustawicznego. Zadaniem bylo doskonalenie umiejętności kadry trenerów w zakresie użycia nowoczesnych narzędzi ICT w kształceniu. Projekt przygotował i nauczył uczestników, jak skutecznie integrować do procesu nauczania.
W ramach projektu w tygodniowym szkoleniu w Oxfordzie z zakresu stosowania najnowszych technik ICT (podcasty, screencasty, wikis, blogi, tablice interaktywne,VLE, Moodle, platformy e-learningowe) brali udział trenerzy językowi i trenerzy szkoleniowi współpracujący z Olsztyńską Szkołą Biznesu.
Trenerzy współpracujący z Olsztyńską Szkoła Biznesu, biorący udział w szkoleniu w Oxfordzie w ramach programu Leonardo da Vinci stworzyli Indywidualne Programy Nauczania, oparte na aktywnym wykorzystywaniu narzędzi ICT.
Poniżej zamieszczone są programy nauczania będące jednym z rezultatów projektu realizowanego przez Olsztyńską Szkołę Biznesu w ramach projektu „Doskonalenie umiejętności kadry trenerów w zakresie użycia nowoczesnych narzędzi ICT w kształceniu” w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci. Uczestnicy biorący udział w szkoleniu w Oxfordzie poznali techniki wykorzystywania narzędzi ICT w nauczaniu i na tej podstawie stworzyli własne programy nauczania.
Indywidualne programy nauczania uczestników projektu, z wykorzystaniem narzędzi ICT:
- Agata Gębska, „Anglia pierwszych Tudorów”
- Aneta Całka, „Samogłoski angielskie”
- Daria Kowalczyk, „Virtual travelling around the World”
- Jerzy Kawa, „Prowadzenie narad i prezentacji”
- Aleksandra Sobieraj-Błotniak, „Koncepcje psychologiczne człowieka”
- Marta Dąbkowska, „Edytor tekstu jako narzędzie wspomagające pracę – MS Word”
- Błażej Gawroński, „Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie”
- Marcin Poroszewski, „Relacjonowanie wydarzeń”
- Jolanta Zbysław, „Parlament i rząd brytyjski”
- Iwona Hetman-Pawlaczyk, „Paragraf angielski” oraz „Esej”
- Bożena Dawidowicz, „Okresy warunkowe „
- Danuta Abramczuk, „Społeczeństwo amerykańskie. Mniejszości”
- Joanna Rajkowska, „Opowiadanie, podawanie instrukcji, cytowanie – sposoby wymowy i intonacji”
- Dorota Ejnik, „Twój ulubiony film anglojęzyczny- projekt” oraz „Wynalazki”
- Elżbieta Szymborska, „Projekt jako metoda nauczania”
Publikacja uczestników projektu dotycząca narzędzi ICT:
Marta Dąbkowska, Daria Kowalczyk,”Wykorzystanie narzędzi ICT w nauczaniu”
Projekt był realizowany przez Olsztyńską Szkołę Biznesu w partnerstwie z Lake School of English Oxford od września do stycznia 2009, we współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji.