Szkolimy profesjonalnych urzędników
GRUPA Olsztyńska Szkoła Biznesu jest organizatorem szkoleń realizowanych w ramach projektu „Profesjonalny urzędnik – wysoka jakość usług publicznych w powiecie kętrzyńskim”.
GRUPA Olsztyńska Szkoła Biznesu jest organizatorem szkoleń realizowanych w ramach projektu „Profesjonalny urzędnik – wysoka jakość usług publicznych w powiecie kętrzyńskim”, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”.
W ramach zajęć organizowane są szkolenia ogólne i specjalistyczne, które przyczynią się do poprawy jakości obsługi klienta oraz podniesienia sprawności funkcjonowania urzędów pod względem merytorycznym i organizacyjnym. Zajęcia będą się odbywały w Starostwie Powiatowym w Kętrzynie oraz w Hotelu Anek w Mrągowie i Hotelu Księżycowy Dworek w Gierłoży.
Szkoleniami zostanie objętych 193 pracowników z następujących urzędów:
– Starostwa Powiatowego w Kętrzynie,
– Urzędu Miasta w Kętrzynie,
– Urzędu Gminy w Kętrzynie,
– Urzędu Miasta i Gminy w Korszach.
Zakres szkoleń będzie obejmował jedenaście bloków tematycznych:
I. Rozwój osobisty
a) Organizacja czasu pracy
b) Komunikacja
c) Relacje interpersonalne
d) Negocjacje i mediacje
e) Autoprezentacja
f) Zarządzanie stresem
II. Zarządzanie
a) Zarządzanie jakością
b) Planowanie i zarządzanie strategią
c) Zintegrowane zarządzanie rozwojem
d) Kontrola i audyt wewnętrzny
e) Rozwiązywanie konfliktów
III. Zarządzanie zasobami ludzkimi
a) Polityka kadrowa
b) Wynagradzanie pracowników
c) Motywowanie
d) Opis stanowisk i ocena pracowników
IV. Zamówienia publiczne
a) Praktyczne aspekty udzielania zamówień publicznych
b) Prawidłowe stosowanie zamówień publicznych przy realizacji projektów inwestycyjnych
V. Finanse publiczne
a) Rachunkowość budżetowa
b) Sprawozdawczość podatkowa i finansowa
c) Budżetowanie zadaniowe
d) Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
VI. Prawne aspekty funkcjonowania urzędu
a) Procedury administracyjne w praktyce
b) Instrukcja kancelaryjna
c) Zasady korespondencji biurowej w jst
d) Udostępnianie informacji publicznej
e) KPA
VII. Zarządzanie projektami
a) Budowanie i zarządzanie zespołem projektowym
b) Aspekty przygotowania wniosków o dofinansowanie
c) Aspekty realizacji i rozliczania wniosków o dofinansowanie
d) Nadzór procesu budowlanego realizowanego w projektach inwestycyjnych
e) Monitoring i ewaluacja projektów
VIII. Stanowienie prawa miejscowego
a) Działalność uchwałodawcza z elementami techniki legislacyjnej
b) Kontrola aktów prawa miejscowego
c) Stanowienie aktów prawa miejscowego wg rodzajów
d) Stanowienie aktów administracyjnych
IX. Partycypacja społeczna
a) Zadania administracji w pobudzaniu aktywności obywateli i partycypacji społecznej
b) Rola i formy konsultacji społecznych
c) Diagnoza potencjalnych konfliktów społecznych i działania mediacyjne
X. Obsługa klienta
a) Telefoniczna i bezpośrednia obsługa klienta
b) Obsługa klienta wewnętrznego
c) Asertywność i sytuacje konfliktowe w kontakcie z klientem
XI. Język angielski
Realizator szkoleń przeprowadzi również ewaluację szkoleń na 3 poziomach: reakcji, wiedzy i zachowania.
a) Poziom reakcji oceniany tuż po szkoleniach przez wypełnienie ankiet oceniających,
b) Poziom wiedzy sprawdzany na postawie różnych form sprawdzania wiedzy (testy, pytania kontrolne itp.) sprawdzane przed i po szkoleniu,
c) Poziom zachowania oceniany po 3 miesiącach od zakończenia szkolenia przez wypełnienie ankiety przez uczestnika (w formie elektronicznej) oraz przeprowadzenie indywidualnych wywiadów pogłębionych (21 IDI) z przełożonymi oceniającymi stopień wykorzystania nabytej wiedzy i umiejętności w praktyce.
Na zakończenie ewaluacji szkoleń przeprowadzone będzie badanie fokusowe, obejmujące kadrę kierowniczą oraz osoby odpowiedzialne za politykę kadrową w poszczególnych urzędach (10-12 osób).