Seminarium eksperckie
Zapraszamy Państwa na Seminarium eksperckie, które Instytut Badań i Analiz Grupy OSB organizuje na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach projektu o charakterze badawczo-promocyjnym pt. „Strategia niszy rynkowej jako specyficzny element potencjału rozwojowego mikroprzedsiębiorstw” odbędzie się 11 października 2010 r. o godzinie 11.00, w Sali Marszałkowskiej w Hotelu MDM w Warszawie, Pl. Konstytucji 1
Strategia niszy rynkowej jako specyficzny element potencjału rozwojowego mikroprzedsiębiorstw. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Celem nadrzędnym projektu jest dostarczenie mikroprzedsiębiorcom wiedzy na temat prowadzenia działalności gospodarczej przy wykorzystaniu strategii opartych na niszy rynkowej oraz możliwości rozwoju w niszy. W wyniku realizacji projektu zostaną zidentyfikowane czynniki decydujące o wyborze strategii rynkowej przedsiębiorstw. Dodatkowo zostaną opracowane propozycje kierunków i instrumentów wsparcia przedsiębiorstw, głównie poprzez promocję postawy nastawionej na klienta, co w efekcie przyczyni się do rozwoju tychże przedsiębiorstw. Wspomniane propozycje zostaną przedstawione i upowszechnione wśród decydentów. Niniejszy projekt zakłada także zwiększenie wiedzy instytucji publicznych i otoczenia biznesu na temat strategii działania i rozwoju mikroprzedsiębiorstw.
Na seminarium zostaną przedstawione wyniki badania, wstępne wnioski z badania oraz wypracowane rekomendacje, które staną się przedmiotem dyskusji z udziałem:
- przedsiębiorców,
- przedstawicieli instytucji okołobiznesowych,
- przedstawicieli nauki, zajmujących się badaniem działalności przedsiębiorstw w zakresie tworzenia i wykorzystywania strategii w działalności biznesowej,
- praktyków w zakresie zarządzania strategicznego w MSP.
PROGRAM SEMINARIUM EKSPERCKIEGO
11.00 – 11.30 – rejestracja uczestników
11.30 – 11.50 – Powitanie. „Działania PARP na rzecz przedsiębiorczości” (dr Michał Polański, Dyrektor Zespołu Przedsiębiorczości, PARP)
11.50 – 12.10 – „Strategia niszy rynkowej – wprowadzenie” (prof. Małgorzata Juchniewicz)
12.10 – 12.25 – „Strategia niszy rynkowej jako specyficzny element potencjału rozwojowego mikroprzedsiębiorstw” – założenia projektu i metodologia (dr Dariusz Śledź)
12.25 – 12.50 – „W niszy czy poza nią – charakterystyka badanych mikroprzedsiębiorstw” – prezentacja wyników badań – część I (dr Piotr Raźniewski)
12.50 – 13.10 – przerwa kawowa
13.10 – 13.50 – „Strategia niszy rynkowej – narzędzie ekspansji czy ślepy zaułek?” – prezentacja wyników badań – część II (dr Piotr Raźniewski)
13.50 – 14.10 – „Case study: praktyczne doświadczenia mikroprzedsiębiorstwa w budowaniu i działaniu w niszy” (Jerzy Kawa – CV Market)
14.10 – 14.50 – Wstępne rekomendacje i dyskusja – wypracowanie wspólnych rekomendacji (prof. M. Juchniewicz, dr P. Raźniewski, dr D. Śledź, uczestnicy seminarium)
14.50 – 15.00 – Zakończenie seminarium
15.00 – 16.00 – lunch
Do pobrania FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY