Skip links

Jak ,,powstaje” Cyberdziecko?

Naucz się skutecznie pomagać dzieciom i młodzieży!

DOŻYWOTNI DOSTĘP

59 LEKCJI

CERTYFIKAT UKOŃCZENIA

DODATKOWE SZKOLENIE GRATIS

Co otrzymasz w szkoleniu?

2 Ebooki o bezpieczeństwie dziecka w sieci

Schematy rozmów z dziećmi i rodzicami

Prawdziwe studia przypadków pacjentów Naszych wykładowców

Scenariusze zajęć profilaktycznych

Narzędzia do przeprowadzenia terapii

Omówienie i instrukcję obsługi programów, które sprawią, że Ty i Twoje dziecko będą bezpieczne w Internecie

+BONUS

Nagranie webinaru Cyberdzieci okiem socjoterapeuty. Problemy moich pacjentów, których można było uniknąć!

Nagranie webinaru Cyberdzieci okiem socjoterapeuty. Odpowiedzi na Wasze pytania!

Dodatkowo, drugie

szkolenie otrzymasz gratis!

,,Od nauki zdalnej do stacjonarnej. Dowiedz się jak zapewnić dziecku bezpieczny powrót do szkoły!”

Sprawdź szkolenie!

Czego dowiesz się ze szkolenia?

Źródła i przyczyny uzależnienia oraz nadużywania urządzeń elektronicznych

Rodzaje zagrożeń w cyberprzestrzeni i ich wpływ na rozwój dziecka

Higiena użytkowania urządzeń elektronicznych

Jak diagnozować problem i mu przeciwdziałać

Jak pokazywać dziecku inne źródła rozrywki

Jak skutecznie rozmawiać z dziećmi, rodzicami i opiekunami

Metody profilaktyki i terapii

Jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka w sieci – instalacja i omówienie pomocnych aplikacji komputerowych

ODBIERZ NIELIMITOWANY DOSTĘP ZA 199 PLN!

Odbierz swój kurs!

Autorzy szkolenia

Jakub Chejna

Pedagog, socjoterapeuta, terapeutą zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży, kierownik Zespołu Wychowawców w Ośrodku Socjoterapii. Od dwunastu  lat pracuje z młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym, zaburzeniami zachowania i emocji oraz małoletnimi z grup podwyższonego ryzyka. Ekspert od pracy z dziećmi i młodzieżą uzależnioną od Internetu, gier i mediów społecznościowych.

Autor i realizator nowoczesnych scenariuszy zajęć profilaktycznych, socjoterapeutycznych dla szkół oraz szkoleń dla kadry pedagogicznej. Ukończył III stopień terapii z wykorzystaniem Dialogu Motywującego. Brał udział w wielu szkoleniach n/t profilaktyki zachowań ryzykownych, przemocy oraz pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami zachowania i emocji. Brał udział w wymianach studyjnych w ośrodkach wychowawczych we Francji i Łotwie. Od czterech jest Kierownikiem Zespołu Wychowawców w Ośrodku Socjoterapii w Olsztynie. Jest koordynatorem Zespołów ds. IPET oraz innych zespołów roboczych. Posiada własną praktykę edukacyjno – terapeutyczną.

Dagmara Gemechu

Założycielka Poradni Zaburzeń Pamięci „Neurony”, psycholożka ze specjalnością z zakresu neuropsychologii. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe w Międzynarodowej Szkole Menedżerów w Warszawie (WSHiFM) w zakresie zarządzania potencjałem społecznym. Trenerka z wieloletnim doświadczeniem, prowadziła szkolenia, warsztaty, superwizje dla pracowników m.in. MOPS w Łodzi, OPS-ów w Warszawie, Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie i wielu innych.

Wykładowczyni na specjalizacji I i II stopnia w zawodzie pracownik socjalny. Od 2013 roku prowadzi zajęcia w ramach modułu Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej oraz Stres i wypalenie zawodowe, jest także konsultantem prac dyplomowych.

Opinie o wykładowcach

To szkolenie jest dla Ciebie, jeżeli jesteś:

Nauczycielem

Twój uczeń ma problem z koncentracją, jest rozdrażniony, a jego oceny się pogorszyły

Chcesz nauczyć się rozmawiać z rodzicami o problemie ich dziecka

Chcesz dowiedzieć się jak pomóc dziecku wykluczonemu z grupy rówieśniczej

Psychologiem

W Twoim gabinecie pojawia się coraz więcej pacjentów z problemem uzależnienia od telefonu i komputera

Chcesz poznać praktyczne metody profilaktyczne i terapeutyczne

Chcesz poszerzyć swoją wiedzę zawodową o aspekty związane z problemem Cyberdziećmi

Rodzicem

Chcesz nauczyć się pokazywać inne źródła rozrywki niż telefon

Twoje dziecko nie chce wyjść na dwór, bo gra na komputerze

Twoje dziecko rozmawia tylko o grach i o tym co dzieje się w Internecie

Lub po prostu

Problem Cyberdzieci jest dla Ciebie ważny i interesujący

,,Młode pokolenie w świecie wirtualnym zostało opuszczone przez swoich rodziców, opiekunów, nauczycieli.”
-NASK, Raport z badania Nastolatki 3.0

Nowoczesna platforma edukacyjna, dożywotni dostęp.

Utrwalaj wiedzę dzięki quizom.

Zdobądź uznany w branży certyfikat i wzbogać swoje CV!

Dzięki pogłębionym wywiadom z rodzicami, nauczycielami, psychologami, dziećmi stworzyliśmy najbardziej praktyczne szkolenie w Polsce!

Pospiesz się, trwa promocja!

Program szkolenia

  1. Rodzina
    a) Brak kontroli rodzicielskiej
    b) Tablet, telefon, komputera jako „wygoda” dla rodzica
    c) Negatywny model spędzania wolnego czasu
    d) Brak czasu dla własnego dziecka
    e) Niskie kompetencje wychowawcze
    f) Niska świadomość zagrożeń
  2. Środowisko rówieśnicze
    a) Potrzeba przynależności
    b) Negatywne wzorce w grupie rówieśniczej
    c) Ograniczenie kontaktów w czasie pandemii
    d) Niska umiejętność nawiązywania realnych relacji rówieśniczych
  3. Samoocena
    a) Niskie poczucie własnej wartości i sprawczości
  4. Quiz
  1. Rodzaje zagrożeń
  2. „Przebodźcowanie” i jego wpływ na rozwój dziecka
    a) Przebodźcowanie
    b) Wpływ przebodżcowania na mózg
    c) Zaburzenia zachowania wynikające z używania urządzeń multimedialnych przez dzieci
    d) Zaburzenia rozwoju spowodowane używaniem urządzeń multimedialnych przez dzieci
  3. Uzależnienie od gier i internetu
    a) Granica między rekreacją a uzależnieniem
    b)Wpływ nadmiernego zaangażowania w gry przez dzieci i młodzież
  4. Pedofilia, Sexting, Pornografia w Internecie
    a) Charakterystyka zagrożeń
  5. Zaburzone relacje społeczne jako efekt nadmiernego korzystania z urządzeń multimedialnych
    a) Zaburzone relacje społeczne jako efekt nadmiernego korzystania z urządzeń multimedialnych
  6. Nawiązywanie znajomości z obcymi osobami
    a) Pozorne zaufanie
    b) „Nierealny” obraz drugiego człowieka
  7. Zagrożenia płynące z portali Internetowych
    a) Facebook
    b) Instagram
    c) YouTube, TikTok
  8. Cyberprzestępstwa
    a) Zagrożenia wynikające z codziennego użytkowania Internetu
  9. Cyberprzemoc, Stalking i Hejt
    a) Charakterystyka zagrożeń
  10. Patostreaming
  11. Zaburzenia psychofizyczne
    a) Wpływ na zdrowie fizyczne
    b) Wpływ na zdrowie psychiczne
  12. Rola sprawcy, ofiary i świadka
    a) Sprawca
    b) Ofiara
    c) Świadek
  13. Quiz
  1. Oddziaływania profilaktyczne w szkole
    a) Tworzenie programów profilaktycznych
    b) Pedagogizacja rodziców
  2. Oddziaływania profilaktyczne w domu
    a) Kontakt z dzieckiem i dobra relacja
    b) Poprawny model spędzania wolnego czasu
    c) Dostępne metody niwelowania zagrożeń
  3. Wczesna interwencja profilaktyczna
    a) Schemat Wczesnej Interwencji Profilaktycznej oraz narzędzia do jej zastosowania
  4. Skuteczne oddziaływania terapeutyczne
    a) Oddziaływania terapeutyczne w ujęciu systemowym
    b) Terapia niestacjonarna
    c) Terapia stacjonarna
    d) Gdzie szukać pomocy?
  5. Quiz
  1. Uzależnenie od gier – historia Pawła
  2. Sexting – historia Agaty
  3. Przebodżcowanie – historia Kacpra
  1. Czym jest malware i jak się przed nim uchronić?
  2. Silne hasła – klucz do bezpieczeństwa w sieci
  3. Uwierzytelnianie dwuskładnikowe
  4. Jak sprawdzić, czy moje dane wyciekły?
  5. Czym jest phishing i dlaczego tak łatwo dajemy się na niego nabrać?
  6. Blokada dostępu do pornografii
  1. Nagranie webinaru Cyberdzieci okiem socjoterapeuty. Problemy moich pacjentów, których można było uniknąć.
  2. Nagranie webinaru Cyberdzieci okiem socjoterapeuty. Odpowiedzi na Wasze pytania!

Przykładowe lekcje

Profilaktyka zdrowotna

Źródła i przyczyny zagrożeń - Nierówności społeczne

Zabranie telefonu nic nie pomoże, problem leży znacznie głębiej!

10 000+
GODZIN PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ
26
LAT DOŚWIADCZENIA W NAUCZANIU
350+
UDANYCH TERAPII

Kupując jedno szkolenie, drugie
otrzymujesz gratis!

Tak, kupuję!

Nie zwlekaj, podnieś swoje kwalifikacje!