Skip links

Od nauki zdalnej do stacjonarnej.

Dowiedz się jak zapewnić dziecku bezpieczny powrót do szkoły!

DOŻYWOTNI DOSTĘP

33 LEKCJE

CERTYFIKAT UKOŃCZENIA

DODATKOWE SZKOLENIE GRATIS

Dlaczego to szkolenie jest tak ważne?

Co czwarte dziecko przyznało, że stale bądź często jest rozzłoszczone, co piąte odczuwa stałe lub częste przygnębienie, osamotnienie czy smutek…

Okazało się, że wizja ponownej nauki stacjonarnej wywołuje u nich wycofanie, apatię, a nawet wzrost zaburzeń depresyjnych. Dzieciom brakowało spędzania wspólnych chwil z rówieśnikami i nauczycielami, jednocześnie pojawiły się u nich obawy przed zbyt intensywnym nadrabianiem zaległości oraz rozliczaniem z materiałów przerabianych podczas nauczania zdalnego.

To nauczyciele, wspierani przez rodziców decydują o tym, jak będzie wyglądał powrót do nauki stacjonarnej.

W naszym szkoleniu zwracamy uwagę na to jak sprawić, aby dziecko odnalazło się w szkolnej rzeczywistości oraz w jaki sposób zapewnić im dobry i bezpieczny start we wrześniu. Wskazujemy, jak ważne jest wsparcie i budowanie dobrych relacji z rodzicami i ich dziećmi.

ODBIERZ NIELIMITOWANY DOSTĘP ZA 199 PLN!

Odbierz swój kurs!

Czego dowiesz się ze szkolenia?

Jak zdiagnozować i zminimalizować lęk wynikający z powrotu do nauki stacjonarnej

Kiedy interweniować – na jakie zachowania dziecka zwracać uwagę

Jakie są metody wspomagania powrotu do szkoły w kontekście samoorganizacji

Jak przeprowadzić zajęcia warsztatowe dotyczące higieny i zdrowia

Jakie są sposoby wzbudzania motywacji u dzieci i młodzieży

W jaki sposób pomoc dziecku w przypadku pogorszenia relacji rówieśniczych

Jak wzmocnić relacje interpersonalne - scenariusze zajęć integracyjnych

Jak przygotować siebie oraz dzieci do kolejnego lockdownu

Jak prowadzić ciekawe lekcje, które zaangażują uczniów

Jak odbudować relację uczeń-nauczyciel

Dodatkowo, drugie szkolenie otrzymasz gratis!

,,Cyberdzieci. Jak diagnozować i leczyć problem?”

Sprawdź szkolenie!

Jakie są opinie o wykładowcy?

To szkolenie jest dla Ciebie, jeżeli jesteś:

Nauczycielem

Chcesz zapewnić uczniom dobry oraz bezpieczny start we wrześniu

Obawiasz się trudności wychowawczych i organizacyjnych

Chcesz dowiedzieć się jak skutecznie współpracować z rodzicami i ich dziećmi

Psychologiem

W Twoim gabinecie pojawia się coraz więcej pacjentów z problemami ponownej adaptacji wśród rówieśników

Chcesz poznać praktyczne metody profilaktyczne i terapeutyczne

Chcesz dowiedzieć się jak funkcjonują dzieci w świeci wirtualnym

Rodzicem

Twoje dziecko nie chce przebywać wśród rówieśników

Twoje dziecko skupia się tylko na działalności w świecie wirtualnym

Obawiasz się o zdrowie psychiczne swojego dziecka

Lub po prostu

Chcesz dowiedzieć jakie są przyczyny oraz skutki izolacji dzieci wynikające z nauki zdalnej

73% uczniów odczuwa stres, niepewność i strach po powrocie do stacjonarnej szkoły.

-CEO, Raport z badania Szkoła ponownie czy szkoła od nowa? Jak wygląda powrót do stacjonarnej edukacji?

Nowoczesna platforma edukacyjna, dożywotni dostęp.

Twórz, zapisuj i zarządzaj notatkami.

Nie zwlekaj, trwa promocja!

Autor szkolenia

Jakub Chejna

Pedagog, socjoterapeuta, terapeutą zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży, kierownik Zespołu Wychowawców w Ośrodku Socjoterapii. Od dwunastu  lat pracuje z młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym, zaburzeniami zachowania i emocji oraz małoletnimi z grup podwyższonego ryzyka. Ekspert od pracy z dziećmi i młodzieżą uzależnioną od Internetu, gier i mediów społecznościowych.

Autor i realizator nowoczesnych scenariuszy zajęć profilaktycznych, socjoterapeutycznych dla szkół oraz szkoleń dla kadry pedagogicznej. Ukończył III stopień terapii z wykorzystaniem Dialogu Motywującego. Brał udział w wielu szkoleniach n/t profilaktyki zachowań ryzykownych, przemocy oraz pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami zachowania i emocji. Brał udział w wymianach studyjnych w ośrodkach wychowawczych we Francji i Łotwie. Od czterech jest Kierownikiem Zespołu Wychowawców w Ośrodku Socjoterapii w Olsztynie. Jest koordynatorem Zespołów ds. IPET oraz innych zespołów roboczych. Posiada własną praktykę edukacyjno – terapeutyczną.

Program szkolenia

  1. Charakterystyka pracy zdalnej oraz jej wpływ na wyobrażenia uczniów związane z powrotem do szkoły
  2. Charakterystyka funkcjonowania uczniów podczas pracy zdalnej
  3. Różnice pomiędzy pracą zdalną, a nauką stacjonarną
  4. Indywidualne wsparcie dziecka w powrocie do szkoły
  1. Brak umiejętności samoorganizacji
  2. Podejście dzieci i młodzieży do nauki zdalnej
  3. Metody wspomagania powrotu do szkół w kontekście samoorganizacji
  1. Przyczyny i skutki obniżonej sprawności fizycznej
  2. Odpowiednie podejście dorosłych do sprawności fizycznej dziecka
  1. Fakty i mity krążące pośród uczniów
  2. Wskazane działania informacyjne, procedury bezpieczeństwa i kampanie edukujące uczniów oraz kadrę dydaktyczną
  3. Spotkania z „fachowcami/autorytetami”
  4. Jak przeprowadzić zajęcia warsztatowe dotyczące higieny i zdrowia?
  1. Metoda kontraktu, motywacja „tu i teraz” oraz motywacja w ujęciu długofalowym
  2. Sposoby wzbudzania motywacji u dzieci i młodzieży
  1. Zaburzenia somatyczne wynikające z nadmiernego korzystania z urządzeń multimedialnych
  2. Przebodźcowanie
  3. Zaburzenia fizyczne
  4. Możliwe trudności związane z powrotem do nauki stacjonarnej
  1. Odzwierciedlenie negatywnych relacji z cyberprzestrzeni w świecie realnym
  2. Fałszywe bezpieczeństwo -przyczyny występowania negatywnych relacji oraz pogorszenia relacji w wirtualnej rzeczywistości
  3. Opis przypadków pogorszenia relacji oraz ich przyczyny
  4. Indywidualna pomoc dziecku bądź podopiecznemu w przypadku pogorszenia relacji
  1. Relacje rówieśnicze w okresie dzieciństwa
  2. Relacje rówieśnicze w okresie adolescencji
  3. Relacje na płaszczyźnie dziecko – dorosły, uczeń – nauczyciel
  4. Zanik relacji interpersonalnych w okresie pandemii
  5. Przyczyny lęku związanego z relacjami interpersonalnymi wynikające z izolacji
  6. Scenariusze zajęć integracyjnych wzmacniających relacje interpersonalne
  1. Jak rozmawiać z dzieckiem/uczniem? Ogólne zasady poprawnego kontaktu
  2. Praca z lękiem
  3. Jak prowadzić ciekawe lekcje? Przykładowe scenariusze
  4. Gdzie szukać pomocy?

Przykładowe lekcje

Scenariusze zajęć integracyjnych wzmacniających relacje interpersonalne

Jak rozmawiać z dzieckiem/uczniem? Ogólne zasady poprawnego kontaktu

Kupując jedno szkolenie, drugie
otrzymujesz gratis!

Nie zwlekaj, podnieś swoje kwalifikacje!

Tak, kupuję! Odwiedź stronę szkolenia Cyberdzieci